Nowe oświadczenie podatkowe do ZUS: kiedy jest niepotrzebne?
Emeryci i renciści nie muszą co roku składać oświadczeń podatkowych w ZUS. Nowe oświadczenia należy złożyć jedynie w przypadku zmiany lub odwołania dotychczasowych. Jeśli nie zaszły żadne zmiany, dotychczasowe oświadczenia pozostają ważne również na kolejne lata podatkowe.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, oświadczenia i wnioski, które mają wpływ na obliczenie zaliczki na podatek, złożone na rok 2023 lub 2024, będą obowiązywały również w 2025 roku oraz w latach następnych. Dlatego nie ma potrzeby składania nowych oświadczeń co roku, jeśli nie zaszły żadne zmiany. Oświadczenia złożone wcześniej obowiązują w kolejnych latach podatkowych aż do momentu ich odwołania lub zmiany – informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
Niektórzy klienci zapominają o tym i składają oświadczenia podatkowe, mimo że ich sytuacja się
nie zmieniła. Z tego powodu ZUS przypomina, że jeśli sytuacja świadczeniobiorcy pozostaje niezmieniona, na przykład nadal chce być rozliczany wspólnie ze współmałżonkiem, co jest identycznym wyborem jak w roku ubiegłym, nie ma potrzeby składania nowego oświadczenia – ubiegłoroczne wciąż obowiązuje. Nowe oświadczenie należy złożyć tylko wówczas, gdy emeryt lub rencista chce odwołać wcześniejszą decyzję lub wprowadzić w niej zmiany.
O czym warto pamiętać
Zasady ogólne dotyczące wniosków i oświadczeń podatnika:
Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/nowe-oswiadczenie-podatkowe-do-zus.html