Ta strona wymaga JavaScript do poprawnego działaniaOgłoszenia
Gmina Kowalewo Pomorskie - w Kontakcie JST

Ogłoszenia

Zobacz najnowsze ogłoszenia z samorządu

Postępowanie zakupowe nr 1/RPOZ/2024 realizowane przez Parafię Rzymskokatolicką pw. śś. Katarzyny i Małgorzaty w Wielkiej Łące

24 godziny temu

Działając na podstawie § 7 ust. 7 załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w związku ze Wstępną Promesą Dofinansowania Inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr Edycja RPOZ/2022/7736/PolskiLad i udzieloną przez Radę Miejską w Kowalewie Pomorskim dotacją na podstawie Uchwały nr LXIX/523/24 z dnia 5 marca 2024 r. informujemy, że w dniu 22 lipca 2024 r. na stronie internetowej https://mst-kowalewo-pomorskie.rbip.mojregion.info/8/strona-glowna-bip.html (zakładka Zamówienia publiczne)

zostało opublikowane Postępowanie zakupowe nr 1/RPOZ/2024 zapraszające do złożenia ofert na prace konserwatorskie w ramach zadnia pn. „Dotacja na prace konserwatorsko-restauratorskie przy ścianach fundamentowych i posadzce kościoła parafialnego pw. śś. Katarzyny i Małgorzaty w Wielkiej Łące”.

W ramach zadania zaplanowano osuszenie ścian fundamentowych i posadzki kościoła parafialnego pw. śś. Katarzyny i Małgorzaty, gmina Kowalewo Pomorskie oraz wykonaniu niezbędnej dokumentacji i uzyskaniu stosownych pozwoleń pozwalających na realizacje zadania. Wykonanie prac ma na celu usuniecie zawilgoceń ścian i posadzek kościoła przez osuszenie, co poprawi stan techniczny oraz zabezpieczy, zachowa i utrwali cenną substancję zabytku.

Szczegółowych informacji udziela ks. Grzegorz Malinowski, e-mail: [email protected], tel. 503758620

Małgorzata Dębińska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/postepowanie-zakupowe-nr-1rpoz2024-realizowane-przez-parafie-rzymskokatolicka-pw-ss-katarzyny-i-malgorzaty-w-wielkiej-lace.html

Więcej
rss.png

Informacja dotycząca rekrutacji do Dziennego Domu Pobytu

dzień temu

Informacja dotycząca rekrutacji do Dziennego Domu Pobytu w Kowalewie Pomorskim działającego przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim na rok 2024/2025 

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje , że w okresie od 10 czerwca 2024r do 12 lipca 2024r.  została przeprowadzana rekrutacja   uczestników do Dziennego Domu Pobytu im. Siostry Moniki- Teresy Gojtowskiej w Kowalewie Pomorskim 

W związku z przeprowadzoną rekrutacją wpłynęło 41 wniosków rekrutacyjnych. W dniu 12.07.2024r. do tut. Ośrodka wpłynęła 1 rezygnacja z udziału w rekrutacji, 1 osoba bez kwalifikacji ze względu na stan zdrowia.

Do udziału w zajęciach na okres od 19.08.2024r do 18.07.2025r w Dziennym Domu Pobytu zakwalifikowano 24 osoby, na listę rezerwową wpisano 15 osób.

Przy ustalaniu kolejności na liście brano pod uwagę  przede wszystkim : wiek, niepełnosprawność, statut osoby tj. osoba samotna bez rodziny, samotnie zamieszkała - rodzina zamieszkała poza terenem Gminy Kowalewo Pomorskie, samotnie zamieszkała - rodzina zamieszkała na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie, osoba, która wcześniej /nie/ korzystała z tego typu wsparcia, dochód osoby, rodziny.  

Uczestnicy rozpoczną zajęcia  od 19.08.2024r. 

 Kierownik
 Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
 / Anna Wiśniewska /

Zyta Szymańska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-rekrutacji-do-dziennego-domu-pobytu.html

Więcej
rss.png

Projekty zostały złożone – Kowalewski Budżet Obywatelski na 2025 rok

dzień temu

Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie w dniu 03 czerwca 2024 roku ogłosił nabór projektów w ramach Kowalewskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Nabór trwał od 10 czerwca 2024r. do 16 lipca 2024 r.

Ustalona wartość pojedynczego projektu nie większa niż 199.000,00 zł

W wyznaczonym terminie wpłynęło łącznie 5 projektów.

Kolejne etapy realizacji Kowalewskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok będą odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem: 

W działaniach ciągłych

Kampania informacyjno-edukacyjna

10.06.2024r. - do 16.07.2024r.

Zgłaszanie przez mieszkańców Gminy Kowalewo Pomorskie projektów zadań w wersji papierowej w dni robocze w godzinach pracy Urzędu Miejskiego wraz z listami poparcia

17.07.2024r. - 28.08.2024r.

Weryfikacja propozycji projektów zadań pod względem formalno-prawnym, pod względem możliwości ich realizacji oraz możliwości zabezpieczenia w budżecie Gminy Kowalewo Pomorskie na kolejne lata środków na pokrycie ewentualnych kosztów, które projekt będzie generował w przyszłości oraz zatwierdzenie przez Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie listy projektów 

29.08.2024r.

Podanie do publicznej wiadomości wykazu zweryfikowanych projektów

30.08.2024r. -  05.09.2024r.

Odwołanie od negatywnej oceny projektu 

06.09.2024r. - 16.09.2024r.

Rozpatrywanie odwołań

17.09.2024r.

Publikacja listy projektów przyjętych do głosowania

od 18.09.2024r. godz. 0:00

do 08.10.2024r. godz. 23:59

Głosowanie 

13.12.2024r.

Ogłoszenie wyników głosowania 

Szczegóły będą dostępne na stronie www.kowalewopomorskie.pl w zakładce Budżet Obywatelski

Zachęcamy do aktywnego udziału w Kowalewskim Budżecie Obywatelskim na 2025 rok !

Ty też możesz zmienić swoją Małą Ojczyznę !

Monika Lewandowska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/projekty-zostaly-zlozone-kowalewski-budzet-obywatelski-na-2025-rok.html

Więcej
rss.png

Informacja dotycząca zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – II tura

2 dni temu

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi  Czesław Siekierski  informuje: Każdy rolnik, który chce odzyskać część podatku akcyzowego zawartego  w cenie oleju  napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien gromadzić  faktury VAT

  • w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2024r.

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2024 r. wynosi:  160,60 zł * ilość ha użytków rolnych  oraz   5,84 zł * średnia roczna liczba świń  58,40 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec, koni

Dotacje będą wypłacane w terminie: 1 - 31 października 2024 r.  w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku

Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2024 roku.

1. W 2024 r. producent rolny może składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu tego producenta rolnego (w tym dzierżawcy) wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej do wysokości limitu zwrotu określonego na 2024 r., w dwóch terminach, tj.:

a) od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,

b) od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r.

W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń do wniosku o zwrot podatku dołącza się również dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o średniej rocznej liczbie świń oraz liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz i koni będących w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła, owiec, kóz i koni na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na podstawie informacji zawartych w komputerowej bazie danych prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz.U. poz. 1815).

Producent rolny może ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń w pierwszym lub drugim terminie danego roku dołączając do wniosku ww. dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wystawiony na siebie jednorazowo w danym roku.

2. Za producenta rolnego uznaje się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, będącą posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.

3. Za gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym uważa się obszar gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione lub zakrzewione na użytkach rolnych o powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

4. W przypadku, gdy grunty gospodarstwa rolnego stanowią przedmiot współposiadania, zwrot podatku akcyzowego przysługuje temu współposiadaczowi, co do którego pozostali współposiadacze wyrazili pisemną zgodę (zgoda będzie wyrażana we wniosku i nie dotyczy współmałżonków).

5. W przypadku, gdy producent rolny podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego we wniosku, o którym mowa w pkt 1 podaje numer z tego rejestru.

6. Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej został ogłoszony w drodze rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. poz. 106) i jest również dostępny na stronach internetowych urzędów gmin, urzędów wojewódzkich oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (www.minrol.gov.pl), a także udostępniony w urzędach gmin do kopiowania. Na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest również dostępny edytowalny formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

7. Faktura powinna spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.). Kwotę zwrotu podatku akcyzowego ustala się jako iloczyn ilości oleju napędowego zakupionego do produkcji rolnej, wynikającej z faktur VAT oraz stawki zwrotu do 1 litra określonej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2023 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2024 r. (Dz. U. poz. 2674), z tym, że kwota zwrotu podatku nie może być wyższa niż suma:

1) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l), liczby 110 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego, wskazanej w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne według stanu na dzień 1 lutego danego roku,

2) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l),liczby 4 oraz średniej rocznej liczby świń będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz

3) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l), liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec oraz koni będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

8. Przy ustalaniu ww. limitu nie uwzględnia się gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.

9. Wójt, burmistrz (lub prezydent miasta) wydaje decyzję ustalającą wysokość zwrotu podatku akcyzowego w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

10. Wypłata producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w terminie:

a) 1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Wymagane dokumenty:

  1. Formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
  3. Klauzula informacyjna (RODO).

Joanna Jasińska

(zamieszczono: 2024-07-11)


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-zwrotu-podatku-akcyzowego-zawartego-w-cenie-oleju-napedowego-wykorzystywanego-do-produkcji-rolnej-ii-tura.html

Więcej
rss.png

Remont drogi krajowej nr 15

2 dni temu

Zgodnie z informacją otrzymaną z GDDKiA – Rejon w Toruniu przekazujemy, że w dniu 25 lipca 2024 r. (czwartek) od ok. godz. 17:00 wykonywany będzie remont nawierzchni drogi krajowej nr 15 – na terenie miasta Kowalewo Pomorskie, skrzyżowanie ul. Toruńskiej i ul. Batalionów Chłopskich.

W związku z powyższym, będą występowały utrudnienia w ruchu drogowym. Prosimy o ostrożną jazdę.

Paulina Wiśniewska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/541-remont-drogi-krajowej-nr-15.html

Więcej
rss.png

Szukamy domu dla szczeniąt

2 dni temu

Szukamy domu !!!!!!  W miejscowości Napole zostały znalezione szczenięta.

Osoby, które chciałyby przygarnąć psy proszone są o kontakt z tutejszym Urzędem (tel. 56 4756521).

Na chwilę obecną psy zostały tymczasowo zabezpieczone. Jeżeli w ciągu dwóch dni nie znajdzie się chętna osoba, która chciałaby  zaopiekować się tymi przyjaznym czworonogami, zostaną przewiezione do schroniska.

Natalia Maleszewska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/szukamy-domu-dla-szczeniat.html

Więcej
rss.png

Bądź gotowy na alerty

3 dni temu

Alert RCB służy do powiadamiania ludności o zagrożeniach. Za pomocą wiadomości SMS na telefon komórkowy przekazywane są najważniejsze ostrzeżenia bezpośrednio do osób, które znajdują się w rejonie zagrożonym. Aby otrzymywać Alerty RCB nie trzeba się nigdzie zapisywać, nie można się również z tego wypisać. SMS-y docierają do wszystkich osób w zasięgu anten BTS zlokalizowanych na obszarze, w którym może dojść lub doszło do niebezpieczeństwa.

W sytuacji kryzysowej należy spodziewać się ALERT-u RCB z zaleceniami bezpiecznych zachowań. Informacje o zagrożeniu udostępniane są również na stronie www.gov.pl/rcb, na profilach RCB w mediach społecznościowych oraz na stronie Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim.

Sygnały alarmowe i ostrzegawcze przekazywane są przez syreny alarmowe oraz środki masowego przekazu – radio i telewizję. W gminie Kowalewo Pomorskie wykorzystywany jest również system informowania mieszkańców za pośrednictwem wiadomości tekstowych (SMS).

OGŁOSZENIE ALARMU

SYGNAŁ ALARMOWY 

(Dźwięk modulowany trwający 3 minuty)

ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU

(Powtarzana 3-krotnie zapowiedź: 
„Uwaga! Uwaga! Uwaga! Ogłaszam alarm … dla ...)

SYGNAŁ WIZUALNY

(żółty trójkąt)

Jak się zachować podczas ogłoszenia alarmu ?

  • jeżeli usłyszysz dźwięk syreny alarmowej, włącz radio lub telewizor na lokalną stację, słuchaj komunikatów o zagrożeniu i postępuj zgodnie z poleceniami, 
  • sprawdź miejsca pobytu domowników i osób z najbliższego otoczenia, poinformuj ich o niebezpieczeństwie,
  • gdy jesteś poza domem, skontaktuj się z najbliższymi, informując ich o sytuacji, miejscu swego pobytu oraz o sposobie dalszego kontaktowania się,
  • nie wpadaj w panikę, dawaj przykład rozumnych zachowań.

ODWOŁANIE ALARMU

SYRENY 

(Dźwięk modulowany trwający 3 minuty)

ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU

(Powtarzana 3-krotnie zapowiedź:
„Uwaga! Uwaga! Uwaga! Odwołuję alarm … dla ...)

TELEFONY ALARMOWE 

Ogólny numer alarmowy 112
Pogotowie Ratunkowe 999

Straż Pożarna 
Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Golubiu-Dobrzyniu

998
47 7513 300 

Policja
Komenda Powiatowa Policji w Golubiu-Dobrzyniu
Posterunek Policji w Kowalewie Pomorskim

997
47 7549 200
602 661 927

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

56 683 53 80
wew. 92

Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego w Gminie Kowalewo Pomorskie 56 475 65 11

Źródło: opracowanie własne oraz https://www.gov.pl/

Izabela Wasilewska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/badz-gotowy-na-alerty.html

Więcej
rss.png

ZAMKNIĘCIE ULICY SZKOLNEJ

3 dni temu

INFORMUJEMY, IŻ W DNIU 25.07.2024 r. PLANOWANE JEST ZAMKNIĘCIE
RUCHU NA ULICY SZKOLNEJ  W KOWALEWIE POMORSKIM
- NA CZAS NAPRAWY AWARII WODOCIĄGOWEJ  W GODZINACH 10.00- 18.00.

ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY!

Magdalena Radko


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zamkniecie-ulicy-szkolnej.html

Więcej
rss.png

ZAPROSZENIE DLA WYSTAWCÓW STOISK NA DOŻYNKI GMINNO – PARAFIALNE 2024

3 dni temu

Tradycyjne dożynki to podsumowanie wysiłku rolników, sadowników, ogrodników. To również podziękowanie za trudy pracy na roli i poświęcenie włożone w zbiór tegorocznych zbóż, a jednocześnie radosne spotkanie wszystkich rolników z terenu gminy.

Tegoroczna impreza odbędzie się w Kowalewie Pomorskim – Gmina Kowalewo Pomorskie na terenie Centrum Rekreacji i Sportu, ul. Chopina 26 w dniu 31 sierpnia 2024 r.

Podczas Dożynek wystawione będą stoiska z produktami lokalnymi, rękodzielniczymi, rolniczymi.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH
DO WYSTAWIENIA STOISK PODCZAS
DOŻYNEK GMINNO–PARAFIALNYCH 2024 W KOWALEWIE POMORSKIM.
ZAINTERESOWANYCH PROSIMY O WYPEŁNIENIE KARTY ZGŁOSZENIA.

Wypełnioną kartę należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim w terminie do 2 sierpnia 2024 r. w formie papierowej (Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim – pokój nr 3, ul. Konopnickiej 13 lub elektronicznej ([email protected]).

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy kontaktować się z Urzędem Miejskim w Kowalewie Pomorskim pod numerem telefonu: 56 684 10 24.

Organizator nie odpowiada za formę rozliczenia Wystawcy z Urzędem Skarbowym, jak również wprowadzenie przez Wystawców do obrotu żywności (w tym także słodyczy) w sposób niezgodny z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (T.j. Dz.U.2023.1448)

W załączeniu karta zgłoszenia oraz klauzule informacyjne dot. przetwarzania danych osobowych.

WAŻNE!!!  Do wypełnionej karty zgłoszenia należy dołączyć podpisane dwie klauzule informacyjne: klauzulę osoby zgłaszającej stoisko oraz klauzulę osoby do kontaktu.

Załączniki: 

Patrycja Tuszyńska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaproszenie-dla-wystawcow-stoisk-na-dozynki-gminno-parafialne-2024.html

Więcej
rss.png

Konkursy dożynkowe 2024 - WITACZ, OZDOBA, WIENIEC

3 dni temu

Zapraszamy wszystkie sołectwa z terenu Gminy Kowalewo Pomorskie do udziału w konkursach związanych ze zbliżającymi się Dożynkami Gminno-Parafialnymi, które odbędą się w dniu 31 sierpnia 2024 r. w Kowalewie Pomorskim:

  • NAJCIEKAWSZY WITACZ DOŻYNKOWY 2024
  • NAJPIĘKNIEJSZY WIENIEC DOŻYNKOWY 2024
  • NAJPIĘKNIEJSZA OZDOBA DOŻYNKOWA 2024

Zgłoszenia do konkursów należy dokonać w  terminie  do  26  lipca  2024  r. na formularzach stanowiących załączniki do regulaminów. Wypełnione dokumenty proszę dostarczyć do sekretariatu Urzędu Miejskiego lub do biura nr 19 do Pauliny Wilamowskiej.

Ocena witaczy nastąpi w terminie 26-28 sierpnia 2024 r., natomiast wieńców i ozdób dożynkowych w dniu 31 sierpnia 2024 r.

Ogłoszenie  wyników  konkursów  odbędzie  się  31  sierpnia  2024  roku     o godz. 18:00, w trakcie Dożynek Gminno-Parafialnych w Kowalewie Pomorskim.

Poniżej zamieszczamy regulaminy konkursu wraz z załącznikami:

Regulamin Gminnego Konkursu „Najciekawszy witacz dożynkowy 2024”

Regulamin Gminnego Konkursu na najpiękniejszy wieniec i ozdobę dożynkową 2024

Monika Dębowska

(zamieszczono: 2024-07-15)


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/konkursy-dozynkowe-2024-witacz-ozdoba-wieniec.html

Więcej
rss.png

ŚWIADCZENIA RODZINNE I FUNDUSZ ALIMENTACYJNY NA OKRES ZASIŁKOWY 2024/2025

5 dni temu

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje, że przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne na okres zasiłkowy 2024/2025 (tj. od 01.11.2024 r. do 31.10.2025 r.) oraz wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2024/2025 (tj. od 01.10.2024 r. do 30.09.2025 r.) będzie się odbywać od 1 sierpnia 2024 r. w siedzibie tut. Ośrodka, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – trwa od dnia 1 lipca 2024 r.

Aby jak najbardziej usprawnić obsługę, składane wnioski powinny być kompletnie i dokładnie wypełnione, a także zawierać niezbędne załączniki.

Druki wniosków będą dostępne w biurze nr 1 tutejszego Ośrodka (biuro świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego). Wzory formularzy wniosków dostępne są również na stronie internetowej Ośrodka w zakładce „Świadczenia rodzinne - zasiłek rodzinny wraz z dodatkami” http://www.mgops.kowalewopomorskie.pl/p,71,zasilek-rodzinny-wraz-z-dodatkami oraz „Fundusz alimentacyjny” http://www.mgops.kowalewopomorskie.pl/p,73,fundusz-alimentacyjny

Realizacja świadczeń rodzinnych przez tut. Ośrodek Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm.) nastąpi:

  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do dnia 31 sierpnia 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 30 listopada 2024 r.
  • W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 września 2024 r. do dnia 31 października 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia 2024 r.
  • W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 28 lutego 2025 r.

Realizacja świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez tut. Ośrodek zgodnie z ustawą z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 poz. 1993 z późn. zm.) nastąpi:

  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik 2024 r. następuje do dnia 31 października 2024 r.
  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 września 2024 r. do dnia  30 września 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 30 listopada 2024 r.
  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 października 2024 r. do dnia  31 października 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia 2024 r. 
  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r., ustalenie prawa do świadczeń oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 stycznia 2025 r. 
  • W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami od dnia 1 grudnia 2024 r. do dnia 31 stycznia 2025 r., ustalenie prawa do świadczeń oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 28 lutego 2025 r. 

W razie pytań i wątpliwości kontakt telefoniczny pod numerami: 

Świadczenia rodzinne: tel. 56 684 11 30, wew. 39, 40, kom. 603 536 200 

Fundusz alimentacyjny: tel. 56 684 11 30, wew. 40, kom. 603 536 200 

Magdalena Klimkowska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/swiadczenia-rodzinne-i-fundusz-alimentacyjny-na-okres-zasilkowy-20242025.html

Więcej
rss.png

Ośrodek Szkolenia i Wychowania OHP w Toruniu zaprasza

5 dni temu

CHCESZ SKOŃCZYĆ SZKOŁĘ I ZDOBYĆ ZAWÓD? PRZYJDŹ DO NAS!

Ośrodek Szkolenia i Wychowania OHP w Toruniu zaprasza do kontynuacji nauki w roku szkolnym 2024/2025 z możliwością zakwaterowania w bezpłatnym internacie.

Dołączając do nas uczeń uzyskuje możliwość kształcenia w następujących  formach  i zawodach:

SZKOŁA PODSTAWOWA: KLASA VII i VIII 

  • możliwość nauki od 15 roku życia
  • system nauki: dzienny
  • przyuczenie do wykonywania określonej pracy
  • wynagrodzenie zgodne z rozporządzeniem o zatrudniani i wynagradzaniu młodocianych

Różne zawody: sprzedawca, kucharz, piekarz, cukiernik, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, murarz-tynkarz, ślusarz, mechanik pojazdów samochodowych, elektromechanik, fryzjer, stolarz

SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA 

SZKOLENIE ZAWODOWE W FORMIE KURSOWEJ  (FORMA POZASZKOLNA): 

Różne zawody: Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, Murarz – tynkarz, Kucharz, Fryzjer, Mechanik poj. Samochodowych, Elektromechanik pojazdów samochodowych, Stolarz, Piekarz, Elektryk, Cukiernik, Monter sieci i instalacji sanitarnej, Automatyk, Elektronik)

  • system nauki: dzienny
  • wynagrodzenie za naukę zawodu zgodne z rozporządzeniem o zatrudnianiu i wynagradzaniu młodocianych

NAUKA JEST BEZPŁATNA!!!
OŚRODEK SZKOLENIA I WYCHOWANIA W TORUNIU,
UL. POZNAŃSKA 11/13,
TEL. 56 654 70 68 w. 228, 249
e-mail: [email protected]

Uczestnicy OHP objęci zostają opieką wychowawczą, zajęciami profilaktycznymi, resocjalizacyjnymi i wyrównawczymi. Młodzież będzie mogła uczestniczyć w szeregu imprez kulturalnych i sportowych, wziąć udział w realizowanych w ośrodku programach i  projektach, a także uzyskać pomoc w sytuacjach kryzysowych. Proponujemy również szeroko pojęte wsparcie doradców zawodowych i możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Uczestnik OHP uzupełnia wykształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej z jednoczesnym przyuczeniem do wykonywania określonej pracy lub zdobywa kwalifikacje zawodowe na poziomie szkoły branżowej I stopnia. Praktyczne przygotowanie zawodowe odbywa się u pracodawców zewnętrznych lub w warsztatach szkoleniowych OHP. Nauka zawodu trwa trzy lata. Absolwent OHP otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, a po zdaniu egzaminu  kwalifikacje zawodowe lub zaświadczenie o ukończeniu przyuczenia do wykonywania określonej pracy. Zatrudnienie i przygotowanie zawodowe uczestników OHP odbywa się na podstawie indywidualnych umów o pracę zawartych pomiędzy pracodawcą a uczestnikiem OHP na zasadach dotyczących pracowników młodocianych. Uczestnicy OHP otrzymują wynagrodzenie za czas pracy i nauki, korzystają z przysługujących im świadczeń socjalnych, a okres przygotowania zawodowego zaliczany jest im do stażu pracy. 

OŚRODEK SZKOLENIA I WYCHOWANIA W TORUNIU mieści się przy ulicy Poznańskiej 11/13 i zaprasza wszystkich, którzy mają ochotę coś w życiu zmienić, chcą skończyć szkołę i zdobyć  dobry zawód.

Ośrodek Szkolenia i Wychowania OHP w Toruniu


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/ohp.html

Więcej
rss.png

Zaproszenie na JARMARK ANKI

5 dni temu

Starostwo Powiatowe w Golubiu-Dobrzyniu


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaproszenie-na-jarmark-anki.html

Więcej
rss.png

Zaktualizowany harmonogram naborów wniosków o przyznanie pomocy w 2024 r. - ARiMR

8 dni temu

ARiMR publikuje zaktualizowany harmonogram naborów wniosków o przyznanie pomocy w 2024 r. w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR).

Obecnie prowadzone są nabory wniosków w ramach interwencji: I.1.1 Płatność dla małych gospodarstw, I.4.7 Ekoschemat – Grunty wyłączone z produkcji, I.7.1-7.6 Interwencje sektorowe ­– owoce i warzywa, I.10.3 Inwestycje zapobiegające rozprzestrzenianiu się ASF, I.11 Premie dla młodych rolników oraz I.8.10 i I.10.11-I.10.14 - interwencje leśne.

Od 1 marca 2024 r. uruchomione zostały trzy nabory wniosków w ramach instrumentów finansowych, w których wsparcie jest udzielane w formie bezpłatnych gwarancji oraz dotacji na spłatę odsetek do kredytów komercyjnych. Pomoc udzielana jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego. ARiMR nie prowadzi naborów wniosków w tym zakresie.

Nabory wniosków planowane do końca 2024 roku

Jeszcze w 2024 roku w ramach PS WPR zostanie uruchomionych 17 naborów wniosków, w tym cztery nabory dotyczące interwencji inwestycyjnych lub ograniczających ryzyko prowadzenia działalności:

  • I.10.4 Inwestycje przyczyniające się do ochrony środowiska i klimatu – wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie m.in. na zakup maszyn, urządzeń wpływających na poprawę ochrony środowiska i klimatu np. opryskiwacze, rozsiewacze, maszyny do uprawy bezorkowej, siatki przeciwgradowe, zbiorniki do retencji wody.
  •  I. 10.1.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych zwiększające konkurencyjność (dotacje)
    w obszarach:
    • B – wsparcie operacji dotyczących produkcji ekologicznej w gospodarstwach ekologicznych – wnioskodawcy  będą mogli  ubiegać się  o wsparcie  na budowę lub modernizację budynków, zastosowanie rozwiązań rolnictwa precyzyjnego
      w budynkach, zapewnienie wybiegów oraz pastwisk dla zwierząt, zakup sprzętu do przygotowywania, przechowywania, czyszczenia, sortowania, kalibrowania
      i konfekcjonowania produktów rolnych, zakup lub leasing maszyn i urządzeń oraz budowę i zakup elementów infrastruktury technicznej wpływającej bezpośrednio na warunki prowadzenia działalności rolniczej.
    • C – wsparcie operacji dotyczących bezpiecznego dla konsumenta i efektywnego przedłużania trwałości produktów, przechowalnictwa oraz lepszego przygotowania do sprzedaży (w tym bezpośredniej) – wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie na budowę lub modernizację budynków, zakup sprzętu do przygotowywania, przechowywania, czyszczenia, sortowania, kalibrowania, konfekcjonowania produktów rolnych.
  • I.10.5 Rozwój małych gospodarstw w obszarach:
    • produkcji ekologicznej lub produkcji i przygotowania do sprzedaży produktów rolnych wytwarzanych w gospodarstwie metodami ekologicznymi, lub
    • rozpoczynania działalności w zakresie wprowadzania żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw (rolniczy handel detaliczny, sprzedaż bezpośrednia, dostawy bezpośrednie)

– wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie na inwestycje budowlane, wyposażenie budynków lub budowli, zakup maszyn i urządzeń.

  • I.12.1 Dopłaty do składek ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – pomoc przyznawana będzie w wysokości 70% kwoty składki z tytułu ubezpieczenia prowadzonej działalności rolniczej w zakresie produkcji zwierząt.

Zmiany w harmonogramie na 2024 r.

28 czerwca br. Polska uzyskała zgodę Komisji Europejskiej na uruchomienie dodatkowych środków w ramach PROW 2014-2020. Dodatkowe środki pozwolą sfinansować:

·         około 6 000 wniosków z obszaru D dotyczącego zakupu maszyn w ramach operacji typu Modernizacja gospodarstw rolnych.

·         ponad 1 000 dodatkowych wniosków w ramach Inwestycji mających na celu ochronę wód przed zanieczyszczeniem azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych.

Mając na uwadze:

·         konieczność usprawnienia obsługi wniosków złożonych w ramach PROW 2014-2020, KPO oraz PS WPR,

·         zbieżność zakresu wsparcia w obszarach A w interwencji 10.1.1 ze wsparciem udzielanym w ramach Rolnictwa 4.0 KPO,

·         umożliwienie rolnikom lepszego przygotowania wniosków na nowe interwencje, poprzez bardziej równomierne rozłożenie terminów naborów oraz

·         łatwiejszy dostęp rolników do doradców ODR,

podjęto decyzję o przesunięciu z 2024 rok na 2025 rok naborów w ramach poniższych interwencji PS WPR 2023-2027:

·         I.10.1.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych zwiększające konkurencyjność (dotacja) obszar A,

·         I.10.10.1 Infrastruktura na obszarach wiejskich – przydomowe oczyszczalnie,

·         I.10.15 Inwestycje poprawiające dobrostan bydła i świń,

·         I.13.5.1 Współpraca Grup Operacyjnych EPI - Wsparcie przygotowawcze,

·         I.14.1.2 Doskonalenie zawodowe rolników, moduł 2 Szkolenia profilowane dla rolników,

·         I.14.3.2 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 3 Studia podyplomowe,

·         I.14.3.3 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 4 Mentoring,

·         I.14.3.5 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 2 Szkolenia profilowane.

Inne nabory planowane w 2025 r.

Oprócz ww. przesuniętych naborów, w 2025 r. planuje się przeprowadzenie naborów wniosków m.in. w ramach interwencji:

·         I.10.1.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych zwiększające konkurencyjność (dotacja) obszar D,

·         I.13.5.2 Współpraca Grup Operacyjnych EPI - Realizacja operacji EPI,

·         I.10.2 Inwestycje w gospodarstwach rolnych w zakresie OZE i poprawy efektywności energetycznej.

Planowane terminy uruchomienia naborów w 2025 roku zostaną opublikowane do końca bieżącego roku.

Kampania 2024 – wnioski obszarowe

W harmonogramie wprowadzone zostały również zmiany w zakresie płatności bezpośrednich, przejściowego wsparcia krajowego oraz działań obszarowych, mające charakter porządkujący.
W związku z uruchomieniem nowych interwencji w harmonogramie zostały zaktualizowane orientacyjne limity środków finansowych przeznaczonych na realizację płatności.

ARiMR przypomina, że bezsankcyjny termin na złożenie deklaracji upłynął 1 lipca. Nabór w ramach kampanii potrwa jeszcze do 26 lipca, ale za każdy dzień roboczy opóźnienia kwota płatności będzie pomniejszana o 1 proc. Natomiast do 2 września ubiegający się o dopłaty mogą się starać o wsparcie w ramach dwóch nowych interwencji: 1.1 Płatność dla małych gospodarstw oraz 4.7 EkoschematGrunty wyłączone z produkcji.

Więcej informacji - https://www.gov.pl/web/arimr/harmonogram-naborow-wnioskow-o-przyznanie-pomocy-w-2024-r-w-ramach-planu-strategicznego-dla-wspolnej-polityki-rolnej-na-lata-2023-2027

ARiMR


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaktualizowany-harmonogram-naborow-wnioskow-o-przyznanie-pomocy-w-2024-r-arimr.html

Więcej
rss.png

Informacja o przerwie w dostawie wody

8 dni temu

W związku z wystąpieniem awarii w dniu 19.07.2024 r., informuję o przerwie w dostawie wody do godz. 15.00 dla odbiorców miejscowości: Józefat, bloków Wielka Łąka.

Za niedogodności przepraszamy.

Renata Siwiec

 

 

 


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/394-informacja-o-przerwie-w-dostawie-wody.html

Więcej
rss.png

Bezpieczne prace rolne, a sieć elektroenergetyczna

9 dni temu

ENERGA-OPERATOR przypomina: Bezpieczne prace rolne, a sieć elektroenergetyczna

Prace rolne w pobliżu infrastruktury elektroenergetycznej powinny być wcześniej dokładnie przemyślane i zaplanowane. W trakcie ich wykonywania należy zachować szczególną ostrożność. Chwila nieuwagi może przyczynić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Uwaga na wysunięte elementy pojazdu

Do wypadków przy pracach polowych związanych z infrastrukturą elektroenergetyczną dochodzi często w wyniku zahaczenia wysuniętymi elementami maszyn rolniczych o linię niskiego, średniego lub wysokiego napięcia. Dlatego ważne jest, aby żadna część (np. antena, opryskiwacz) pojazdu nie przekraczała bezpiecznej wysokości od ziemi. Pojazd powinien również posiadać osłonę dla obsługi uniemożliwiającą wysunięcie się człowieka poza jego obrys.

Uwaga na linię średniego i wysokiego napięcia

W przypadku linii średniego i wysokiego napięcia, do przeskoku ładunku elektrycznego nie jest konieczne bezpośrednie zetknięcie elementu pojazdu z przewodami. Wystarczy tylko, że znajdzie się on w zbyt bliskiej odległości od nich.

Uwaga na rutynę

Podczas prac polowych w pobliżu infrastruktury elektroenergetycznej nie należy działać rutynowo. Dystans, jaki oddziela przewody linii elektroenergetycznych od ziemi, może zmieniać się m.in. w zależności od warunków atmosferycznych, a także obciążenia samej linii. Dlatego przy przejeżdżaniu pod przewodami nigdy nie wolno kierować się tym, że wcześniej udawało się to już zrobić bezpiecznie.

Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD), w tym Energa-Operator, dbają o to, aby niezależnie od warunków, odległość przewodów od ziemi nie przekroczyła wartości minimalnych.

Uwaga na to co pod ziemią

Przy pracach pługiem należy uwzględnić obecność znajdujących się pod ziemią elektroenergetycznych linii kablowych. Orkę należy prowadzić tak, aby nie występowało ryzyko zawadzenia o biegnący pod ziemią kabel lub bednarki uziemiające. W razie wątpliwości co do głębokości, na której ułożona jest linia, można zadać pytanie o to właściwemu dla danego terenu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego, takiemu jak ENERGA-OPERATOR.

Uwaga przy składowaniu materiałów

Ze względów bezpieczeństwa w pobliżu linii elektroenergetycznych nie wolno też składować np. plonów w stertach. Bezpieczne, minimalne odległości (liczone w poziomie od skrajnych przewodów linii) dla składowania materiałów przy liniach wynoszą powyżej 3 m – od linii niskiego napięcia do 1 kV, powyżej 5 m – od linii średniego napięcia do 15 kV, powyżej 10 m – od linii średniego napięcia do 30 kV, powyżej 15 m – od linii wysokiego napięcia do 110 kV, a także powyżej 30 m – dla każdej linii wysokiego napięcia o napięciu wyższym niż 110 kV.

W razie wypadku należy zachować spokój

Co zrobić, jeżeli znajdziemy się w potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, np. w wyniku zahaczenia elementem pojazdu rolniczego o słup linii elektroenergetycznej lub o same przewody? Jeżeli nie jest to konieczne (np. w przypadku pożaru), nie należy wysiadać z pojazdu. W przypadku kiedy napięcie przedostaje się do gruntu, np. przez zerwane przewody, zbyt duży odstęp pomiędzy postawionymi na ziemi stopami spowoduje przepływ prądu przez nasze ciało. Zazwyczaj opony pełnią w takich wypadkach funkcję izolującą. Przypadkowe dotknięcie przez operatora metalowych elementów maszyny również może spowodować porażenie.

Często przyczyną odniesienia poważnych obrażeń lub śmierci w takich sytuacjach, jest właśnie opuszczenie maszyny, z powodu stresu lub z „ciekawości”, aby zobaczyć co się stało.

Kiedy podejrzewamy (np. usłyszeliśmy huk, zobaczyliśmy iskry), że maszyna którą kierujemy zawadziła o linię elektroenergetyczną, to najlepiej pozostać w niej do momentu nadejścia pomocy. Nie należy oczywiście dotykać jej metalowych, mogących przewodzić prąd, elementów.

Jeżeli mamy możliwość powinniśmy również zadzwonić pod numer Pogotowia Energetycznego 991, a w razie potrzeby powiadomić także inne służby. Dlatego też podczas pracy w polu warto mieć ze sobą naładowany telefon komórkowy.

ENERGA-OPERATOR SA


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/bezpieczne-prace-rolne-a-siec-elektroenergetyczna.html

Więcej
rss.png

Informacja dotycząca przerwy w wydawaniu zaświadczeń o dochodach do programu ,,Czyste powietrze”

5 dni temu

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim przypomina o zbliżającej się corocznej przerwie w wydawaniu zaświadczeń o dochodach dla osób fizycznych, jeżeli osoby te lub członkowie ich gospodarstwa domowego uzyskują dochody z gospodarstwa rolnego.

Nadmienia się, że wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na potrzeby wydania zaświadczenia o dochodach o którym mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.), ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych przez członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy, w:

  • przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
  • ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.

Dla potrzeb wydania zaświadczenia do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, w przypadku ustalania dochodu
z gospodarstwa rolnego przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłaszanego corocznie w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 333 oraz z 2023 r. poz. 1450), które publikowane jest nie później niż do dnia 23 września każdego roku. 

W związku z powyższym, każdego roku w okresie od 1 sierpnia do dnia publikacji Obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, tj. nie później niż do 23 września, MGOPS w Kowalewie Pomorskim nie będzie miał możliwości ustalenia wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i nie będzie mógł wydać zaświadczenia o dochodach osobie fizycznej, jeżeli członek jej gospodarstwa domowego uzyskuje dochody z gospodarstwa rolnego. 

Magdalena Klimkowska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-przerwy-w-wydawaniu-zaswiadczen-o-dochodach-do-programu-czyste-powietrze.html

Więcej
rss.png

WNIOSKI O WYPŁATĘ BONU ENERGETYCZNEGO

5 dni temu

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz. U. z 2024 r. poz 859), od dnia 01.08.2024 r. rozpocznie się nabór wniosków o wypłatę bonu energetycznego.

Wnioski w wersji papierowej należy składać osobiście w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim, ul. Św. Mikołaja 5 (biuro nr 1 – parter) lub w postaci elektronicznej, opatrując kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wnioski złożone po wskazanym terminie pozostawia się bez rozpoznania.

Druki wniosków dostępne będą do pobrania w tutejszym Ośrodku, natomiast wersja do druku jest dostępna pod artykułem.

Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym, które przysługuje jednorazowo za okres od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. gospodarstwu domowemu, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu (w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych) w 2023 r. nie przekraczała:

  • 2.500 zł - w przypadku gospodarstwa domowego jednoosobowego (tj. osoba fizyczna, samotnie zamieszkująca i gospodarująca);
  • 1.700 zł na osobę – w przypadku gospodarstwa domowego wieloosobowego (tj. osoba fizyczna, oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.

Natomiast w przypadku gdy wysokość przeciętnego dochodu na osobę przekraczała wyżej wskazane kwoty, bon energetyczny zostanie wypłacony w wysokości różnicy między kwotą przysługującego bonu energetycznego, a kwotą, o którą zostało przekroczone kryterium dochodowe. W przypadku gdy wysokość bonu energetycznego ustalona zgodnie z powyższą zasadą jest niższa niż 20 zł, ten bon nie przysługuje.

Nadmienia się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
W przypadku, gdy wniosek o wypłatę bonu energetycznego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złoży więcej niż jedna osoba, bon energetyczny zostanie wypłacony osobie w tym gospodarstwie domowym, która złożyła wniosek jako pierwsza.

Bon energetyczny przysługuje w wysokości:

300 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu,
400 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób,
500 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób,
600 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków
do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od jego prawidłowego złożenia. Wnioskodawca może jednorazowo wystąpić o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.

W razie pytań i wątpliwości kontakt telefoniczny pod numerami:  Świadczenia rodzinne: tel. 56 684 11 30, wew. 39, 40, kom. 603 536 200

DO POBRANIA:

Magdalena Klimkowska


Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/wnioski-o-wyplate-bonu-energetycznego.html

Więcej
rss.png

Kategorie

Kalendarz wydarzeń

pon
wt
śr
czw
pt
sob
niedz