Wyniki online - na żywo
http://kowalewopomorskie.pl/solecki/
Załączniki:
Paulina Wilamowska
(zamieszczono: 26.06.2024r.)
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/solecki-turniej-pilki-noznej-o-puchar-burmistrza-miasta-kowalewo-pomorskie.html
MGOK Kowalewo Pomorskie
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/festyn-rodzinny-w-mgok.html
Działając na podstawie § 7 ust. 7 załącznika do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w związku ze Wstępną Promesą Dofinansowania Inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr Edycja RPOZ/2022/7736/PolskiLad i udzieloną przez Radę Miejską w Kowalewie Pomorskim dotacją na podstawie Uchwały nr LXIX/523/24 z dnia 5 marca 2024 r. informujemy, że w dniu 22 lipca 2024 r. na stronie internetowej https://mst-kowalewo-pomorskie.rbip.mojregion.info/8/strona-glowna-bip.html (zakładka Zamówienia publiczne)
zostało opublikowane Postępowanie zakupowe nr 1/RPOZ/2024 zapraszające do złożenia ofert na prace konserwatorskie w ramach zadnia pn. „Dotacja na prace konserwatorsko-restauratorskie przy ścianach fundamentowych i posadzce kościoła parafialnego pw. śś. Katarzyny i Małgorzaty w Wielkiej Łące”.
W ramach zadania zaplanowano osuszenie ścian fundamentowych i posadzki kościoła parafialnego pw. śś. Katarzyny i Małgorzaty, gmina Kowalewo Pomorskie oraz wykonaniu niezbędnej dokumentacji i uzyskaniu stosownych pozwoleń pozwalających na realizacje zadania. Wykonanie prac ma na celu usuniecie zawilgoceń ścian i posadzek kościoła przez osuszenie, co poprawi stan techniczny oraz zabezpieczy, zachowa i utrwali cenną substancję zabytku.
Szczegółowych informacji udziela ks. Grzegorz Malinowski, e-mail: [email protected], tel. 503758620
Małgorzata Dębińska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/postepowanie-zakupowe-nr-1rpoz2024-realizowane-przez-parafie-rzymskokatolicka-pw-ss-katarzyny-i-malgorzaty-w-wielkiej-lace.html
Informacja dotycząca rekrutacji do Dziennego Domu Pobytu w Kowalewie Pomorskim działającego przy Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim na rok 2024/2025
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje , że w okresie od 10 czerwca 2024r do 12 lipca 2024r. została przeprowadzana rekrutacja uczestników do Dziennego Domu Pobytu im. Siostry Moniki- Teresy Gojtowskiej w Kowalewie Pomorskim
W związku z przeprowadzoną rekrutacją wpłynęło 41 wniosków rekrutacyjnych. W dniu 12.07.2024r. do tut. Ośrodka wpłynęła 1 rezygnacja z udziału w rekrutacji, 1 osoba bez kwalifikacji ze względu na stan zdrowia.
Do udziału w zajęciach na okres od 19.08.2024r do 18.07.2025r w Dziennym Domu Pobytu zakwalifikowano 24 osoby, na listę rezerwową wpisano 15 osób.
Przy ustalaniu kolejności na liście brano pod uwagę przede wszystkim : wiek, niepełnosprawność, statut osoby tj. osoba samotna bez rodziny, samotnie zamieszkała - rodzina zamieszkała poza terenem Gminy Kowalewo Pomorskie, samotnie zamieszkała - rodzina zamieszkała na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie, osoba, która wcześniej /nie/ korzystała z tego typu wsparcia, dochód osoby, rodziny.
Uczestnicy rozpoczną zajęcia od 19.08.2024r.
Kierownik
Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
/ Anna Wiśniewska /
Zyta Szymańska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-rekrutacji-do-dziennego-domu-pobytu.html
Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie w dniu 03 czerwca 2024 roku ogłosił nabór projektów w ramach Kowalewskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok. Nabór trwał od 10 czerwca 2024r. do 16 lipca 2024 r.
Ustalona wartość pojedynczego projektu nie większa niż 199.000,00 zł
W wyznaczonym terminie wpłynęło łącznie 5 projektów.
Kolejne etapy realizacji Kowalewskiego Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok będą odbywały się zgodnie z przyjętym harmonogramem:
W działaniach ciągłych | Kampania informacyjno-edukacyjna |
10.06.2024r. - do 16.07.2024r. | Zgłaszanie przez mieszkańców Gminy Kowalewo Pomorskie projektów zadań w wersji papierowej w dni robocze w godzinach pracy Urzędu Miejskiego wraz z listami poparcia |
17.07.2024r. - 28.08.2024r. | Weryfikacja propozycji projektów zadań pod względem formalno-prawnym, pod względem możliwości ich realizacji oraz możliwości zabezpieczenia w budżecie Gminy Kowalewo Pomorskie na kolejne lata środków na pokrycie ewentualnych kosztów, które projekt będzie generował w przyszłości oraz zatwierdzenie przez Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie listy projektów |
29.08.2024r. | Podanie do publicznej wiadomości wykazu zweryfikowanych projektów |
30.08.2024r. - 05.09.2024r. | Odwołanie od negatywnej oceny projektu |
06.09.2024r. - 16.09.2024r. | Rozpatrywanie odwołań |
17.09.2024r. | Publikacja listy projektów przyjętych do głosowania |
od 18.09.2024r. godz. 0:00 do 08.10.2024r. godz. 23:59 | Głosowanie |
13.12.2024r. | Ogłoszenie wyników głosowania |
Szczegóły będą dostępne na stronie www.kowalewopomorskie.pl w zakładce Budżet Obywatelski
Zachęcamy do aktywnego udziału w Kowalewskim Budżecie Obywatelskim na 2025 rok !
Ty też możesz zmienić swoją Małą Ojczyznę !
Monika Lewandowska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/projekty-zostaly-zlozone-kowalewski-budzet-obywatelski-na-2025-rok.html
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesław Siekierski informuje: Każdy rolnik, który chce odzyskać część podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien gromadzić faktury VAT
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2024 r. wynosi: 160,60 zł * ilość ha użytków rolnych oraz 5,84 zł * średnia roczna liczba świń i 58,40 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec, koni
Dotacje będą wypłacane w terminie: 1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku
Procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej w 2024 roku.
1. W 2024 r. producent rolny może składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu tego producenta rolnego (w tym dzierżawcy) wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej do wysokości limitu zwrotu określonego na 2024 r., w dwóch terminach, tj.:
a) od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
b) od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r.
W przypadku ubiegania się przez producenta rolnego o zwrot podatku w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń do wniosku o zwrot podatku dołącza się również dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o średniej rocznej liczbie świń oraz liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, owiec, kóz i koni będących w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła, owiec, kóz i koni na duże jednostki przeliczeniowe określonych w załączniku do ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na podstawie informacji zawartych w komputerowej bazie danych prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz.U. poz. 1815).
Producent rolny może ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego w odniesieniu do bydła, owiec, kóz, koni i świń w pierwszym lub drugim terminie danego roku dołączając do wniosku ww. dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wystawiony na siebie jednorazowo w danym roku.
2. Za producenta rolnego uznaje się osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, będącą posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.
3. Za gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym uważa się obszar gruntów sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione lub zakrzewione na użytkach rolnych o powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.
4. W przypadku, gdy grunty gospodarstwa rolnego stanowią przedmiot współposiadania, zwrot podatku akcyzowego przysługuje temu współposiadaczowi, co do którego pozostali współposiadacze wyrazili pisemną zgodę (zgoda będzie wyrażana we wniosku i nie dotyczy współmałżonków).
5. W przypadku, gdy producent rolny podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego we wniosku, o którym mowa w pkt 1 podaje numer z tego rejestru.
6. Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej został ogłoszony w drodze rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. poz. 106) i jest również dostępny na stronach internetowych urzędów gmin, urzędów wojewódzkich oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (www.minrol.gov.pl), a także udostępniony w urzędach gmin do kopiowania. Na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jest również dostępny edytowalny formularz wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
7. Faktura powinna spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.). Kwotę zwrotu podatku akcyzowego ustala się jako iloczyn ilości oleju napędowego zakupionego do produkcji rolnej, wynikającej z faktur VAT oraz stawki zwrotu do 1 litra określonej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2023 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2024 r. (Dz. U. poz. 2674), z tym, że kwota zwrotu podatku nie może być wyższa niż suma:
1) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l), liczby 110 oraz powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego, wskazanej w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne według stanu na dzień 1 lutego danego roku,
2) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l),liczby 4 oraz średniej rocznej liczby świń będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, oraz
3) kwoty stanowiącej iloczyn stawki zwrotu podatku na 1 litr oleju napędowego (1,46 zł/l), liczby 40 oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec oraz koni będących w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.
8. Przy ustalaniu ww. limitu nie uwzględnia się gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.
9. Wójt, burmistrz (lub prezydent miasta) wydaje decyzję ustalającą wysokość zwrotu podatku akcyzowego w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
10. Wypłata producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w terminie:
a) 1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Wymagane dokumenty:
Joanna Jasińska
(zamieszczono: 2024-07-11)
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-zwrotu-podatku-akcyzowego-zawartego-w-cenie-oleju-napedowego-wykorzystywanego-do-produkcji-rolnej-ii-tura.html
Zgodnie z informacją otrzymaną z GDDKiA – Rejon w Toruniu przekazujemy, że w dniu 25 lipca 2024 r. (czwartek) od ok. godz. 17:00 wykonywany będzie remont nawierzchni drogi krajowej nr 15 – na terenie miasta Kowalewo Pomorskie, skrzyżowanie ul. Toruńskiej i ul. Batalionów Chłopskich.
W związku z powyższym, będą występowały utrudnienia w ruchu drogowym. Prosimy o ostrożną jazdę.
Paulina Wiśniewska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/541-remont-drogi-krajowej-nr-15.html
Szukamy domu !!!!!! W miejscowości Napole zostały znalezione szczenięta.
Osoby, które chciałyby przygarnąć psy proszone są o kontakt z tutejszym Urzędem (tel. 56 4756521).
Na chwilę obecną psy zostały tymczasowo zabezpieczone. Jeżeli w ciągu dwóch dni nie znajdzie się chętna osoba, która chciałaby zaopiekować się tymi przyjaznym czworonogami, zostaną przewiezione do schroniska.
Natalia Maleszewska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/szukamy-domu-dla-szczeniat.html
Alert RCB służy do powiadamiania ludności o zagrożeniach. Za pomocą wiadomości SMS na telefon komórkowy przekazywane są najważniejsze ostrzeżenia bezpośrednio do osób, które znajdują się w rejonie zagrożonym. Aby otrzymywać Alerty RCB nie trzeba się nigdzie zapisywać, nie można się również z tego wypisać. SMS-y docierają do wszystkich osób w zasięgu anten BTS zlokalizowanych na obszarze, w którym może dojść lub doszło do niebezpieczeństwa.
W sytuacji kryzysowej należy spodziewać się ALERT-u RCB z zaleceniami bezpiecznych zachowań. Informacje o zagrożeniu udostępniane są również na stronie www.gov.pl/rcb, na profilach RCB w mediach społecznościowych oraz na stronie Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim.
Sygnały alarmowe i ostrzegawcze przekazywane są przez syreny alarmowe oraz środki masowego przekazu – radio i telewizję. W gminie Kowalewo Pomorskie wykorzystywany jest również system informowania mieszkańców za pośrednictwem wiadomości tekstowych (SMS).
OGŁOSZENIE ALARMU
SYGNAŁ ALARMOWY (Dźwięk modulowany trwający 3 minuty) | ![]() |
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU (Powtarzana 3-krotnie zapowiedź: | ![]() |
SYGNAŁ WIZUALNY (żółty trójkąt) | ![]() |
Jak się zachować podczas ogłoszenia alarmu ?
ODWOŁANIE ALARMU
SYRENY (Dźwięk modulowany trwający 3 minuty) | ![]() |
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU (Powtarzana 3-krotnie zapowiedź: | ![]() |
TELEFONY ALARMOWE
Ogólny numer alarmowy | 112 |
Pogotowie Ratunkowe | 999 |
Straż Pożarna | 998 |
Policja | 997 |
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego | 56 683 53 80 |
Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego w Gminie Kowalewo Pomorskie | 56 475 65 11 |
Źródło: opracowanie własne oraz https://www.gov.pl/
Izabela Wasilewska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/badz-gotowy-na-alerty.html
INFORMUJEMY, IŻ W DNIU 25.07.2024 r. PLANOWANE JEST ZAMKNIĘCIE
RUCHU NA ULICY SZKOLNEJ W KOWALEWIE POMORSKIM
- NA CZAS NAPRAWY AWARII WODOCIĄGOWEJ W GODZINACH 10.00- 18.00.
ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY!
Magdalena Radko
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zamkniecie-ulicy-szkolnej.html
Tradycyjne dożynki to podsumowanie wysiłku rolników, sadowników, ogrodników. To również podziękowanie za trudy pracy na roli i poświęcenie włożone w zbiór tegorocznych zbóż, a jednocześnie radosne spotkanie wszystkich rolników z terenu gminy.
Tegoroczna impreza odbędzie się w Kowalewie Pomorskim – Gmina Kowalewo Pomorskie na terenie Centrum Rekreacji i Sportu, ul. Chopina 26 w dniu 31 sierpnia 2024 r.
Podczas Dożynek wystawione będą stoiska z produktami lokalnymi, rękodzielniczymi, rolniczymi.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH
DO WYSTAWIENIA STOISK PODCZAS
DOŻYNEK GMINNO–PARAFIALNYCH 2024 W KOWALEWIE POMORSKIM.
ZAINTERESOWANYCH PROSIMY O WYPEŁNIENIE KARTY ZGŁOSZENIA.
Wypełnioną kartę należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim w terminie do 2 sierpnia 2024 r. w formie papierowej (Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kowalewie Pomorskim – pokój nr 3, ul. Konopnickiej 13 lub elektronicznej ([email protected]).
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy kontaktować się z Urzędem Miejskim w Kowalewie Pomorskim pod numerem telefonu: 56 684 10 24.
Organizator nie odpowiada za formę rozliczenia Wystawcy z Urzędem Skarbowym, jak również wprowadzenie przez Wystawców do obrotu żywności (w tym także słodyczy) w sposób niezgodny z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (T.j. Dz.U.2023.1448)
W załączeniu karta zgłoszenia oraz klauzule informacyjne dot. przetwarzania danych osobowych.
WAŻNE!!! Do wypełnionej karty zgłoszenia należy dołączyć podpisane dwie klauzule informacyjne: klauzulę osoby zgłaszającej stoisko oraz klauzulę osoby do kontaktu.
Załączniki:
Patrycja Tuszyńska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaproszenie-dla-wystawcow-stoisk-na-dozynki-gminno-parafialne-2024.html
Zapraszamy wszystkie sołectwa z terenu Gminy Kowalewo Pomorskie do udziału w konkursach związanych ze zbliżającymi się Dożynkami Gminno-Parafialnymi, które odbędą się w dniu 31 sierpnia 2024 r. w Kowalewie Pomorskim:
Zgłoszenia do konkursów należy dokonać w terminie do 26 lipca 2024 r. na formularzach stanowiących załączniki do regulaminów. Wypełnione dokumenty proszę dostarczyć do sekretariatu Urzędu Miejskiego lub do biura nr 19 do Pauliny Wilamowskiej.
Ocena witaczy nastąpi w terminie 26-28 sierpnia 2024 r., natomiast wieńców i ozdób dożynkowych w dniu 31 sierpnia 2024 r.
Ogłoszenie wyników konkursów odbędzie się 31 sierpnia 2024 roku o godz. 18:00, w trakcie Dożynek Gminno-Parafialnych w Kowalewie Pomorskim.
Poniżej zamieszczamy regulaminy konkursu wraz z załącznikami:
Regulamin Gminnego Konkursu „Najciekawszy witacz dożynkowy 2024”
Regulamin Gminnego Konkursu na najpiękniejszy wieniec i ozdobę dożynkową 2024
Monika Dębowska
(zamieszczono: 2024-07-15)
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/konkursy-dozynkowe-2024-witacz-ozdoba-wieniec.html
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje, że przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne na okres zasiłkowy 2024/2025 (tj. od 01.11.2024 r. do 31.10.2025 r.) oraz wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2024/2025 (tj. od 01.10.2024 r. do 30.09.2025 r.) będzie się odbywać od 1 sierpnia 2024 r. w siedzibie tut. Ośrodka, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – trwa od dnia 1 lipca 2024 r.
Aby jak najbardziej usprawnić obsługę, składane wnioski powinny być kompletnie i dokładnie wypełnione, a także zawierać niezbędne załączniki.
Druki wniosków będą dostępne w biurze nr 1 tutejszego Ośrodka (biuro świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego). Wzory formularzy wniosków dostępne są również na stronie internetowej Ośrodka w zakładce „Świadczenia rodzinne - zasiłek rodzinny wraz z dodatkami” http://www.mgops.kowalewopomorskie.pl/p,71,zasilek-rodzinny-wraz-z-dodatkami oraz „Fundusz alimentacyjny” http://www.mgops.kowalewopomorskie.pl/p,73,fundusz-alimentacyjny.
Realizacja świadczeń rodzinnych przez tut. Ośrodek Pomocy Społecznej zgodnie z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm.) nastąpi:
Realizacja świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez tut. Ośrodek zgodnie z ustawą z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 poz. 1993 z późn. zm.) nastąpi:
W razie pytań i wątpliwości kontakt telefoniczny pod numerami:
Świadczenia rodzinne: tel. 56 684 11 30, wew. 39, 40, kom. 603 536 200
Fundusz alimentacyjny: tel. 56 684 11 30, wew. 40, kom. 603 536 200
Magdalena Klimkowska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/swiadczenia-rodzinne-i-fundusz-alimentacyjny-na-okres-zasilkowy-20242025.html
CHCESZ SKOŃCZYĆ SZKOŁĘ I ZDOBYĆ ZAWÓD? PRZYJDŹ DO NAS!
Ośrodek Szkolenia i Wychowania OHP w Toruniu zaprasza do kontynuacji nauki w roku szkolnym 2024/2025 z możliwością zakwaterowania w bezpłatnym internacie.
Dołączając do nas uczeń uzyskuje możliwość kształcenia w następujących formach i zawodach:
SZKOŁA PODSTAWOWA: KLASA VII i VIII
Różne zawody: sprzedawca, kucharz, piekarz, cukiernik, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, murarz-tynkarz, ślusarz, mechanik pojazdów samochodowych, elektromechanik, fryzjer, stolarz
SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA
SZKOLENIE ZAWODOWE W FORMIE KURSOWEJ (FORMA POZASZKOLNA):
Różne zawody: Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, Murarz – tynkarz, Kucharz, Fryzjer, Mechanik poj. Samochodowych, Elektromechanik pojazdów samochodowych, Stolarz, Piekarz, Elektryk, Cukiernik, Monter sieci i instalacji sanitarnej, Automatyk, Elektronik)
NAUKA JEST BEZPŁATNA!!!
OŚRODEK SZKOLENIA I WYCHOWANIA W TORUNIU,
UL. POZNAŃSKA 11/13,
TEL. 56 654 70 68 w. 228, 249
e-mail: [email protected]
Uczestnicy OHP objęci zostają opieką wychowawczą, zajęciami profilaktycznymi, resocjalizacyjnymi i wyrównawczymi. Młodzież będzie mogła uczestniczyć w szeregu imprez kulturalnych i sportowych, wziąć udział w realizowanych w ośrodku programach i projektach, a także uzyskać pomoc w sytuacjach kryzysowych. Proponujemy również szeroko pojęte wsparcie doradców zawodowych i możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Uczestnik OHP uzupełnia wykształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej z jednoczesnym przyuczeniem do wykonywania określonej pracy lub zdobywa kwalifikacje zawodowe na poziomie szkoły branżowej I stopnia. Praktyczne przygotowanie zawodowe odbywa się u pracodawców zewnętrznych lub w warsztatach szkoleniowych OHP. Nauka zawodu trwa trzy lata. Absolwent OHP otrzymuje świadectwo ukończenia szkoły, a po zdaniu egzaminu kwalifikacje zawodowe lub zaświadczenie o ukończeniu przyuczenia do wykonywania określonej pracy. Zatrudnienie i przygotowanie zawodowe uczestników OHP odbywa się na podstawie indywidualnych umów o pracę zawartych pomiędzy pracodawcą a uczestnikiem OHP na zasadach dotyczących pracowników młodocianych. Uczestnicy OHP otrzymują wynagrodzenie za czas pracy i nauki, korzystają z przysługujących im świadczeń socjalnych, a okres przygotowania zawodowego zaliczany jest im do stażu pracy.
OŚRODEK SZKOLENIA I WYCHOWANIA W TORUNIU mieści się przy ulicy Poznańskiej 11/13 i zaprasza wszystkich, którzy mają ochotę coś w życiu zmienić, chcą skończyć szkołę i zdobyć dobry zawód.
Ośrodek Szkolenia i Wychowania OHP w Toruniu
![]() |
![]() |
![]() |
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/ohp.html
Starostwo Powiatowe w Golubiu-Dobrzyniu
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaproszenie-na-jarmark-anki.html
ARiMR publikuje zaktualizowany harmonogram naborów wniosków o przyznanie pomocy w 2024 r. w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR).
Obecnie prowadzone są nabory wniosków w ramach interwencji: I.1.1 Płatność dla małych gospodarstw, I.4.7 Ekoschemat – Grunty wyłączone z produkcji, I.7.1-7.6 Interwencje sektorowe – owoce i warzywa, I.10.3 Inwestycje zapobiegające rozprzestrzenianiu się ASF, I.11 Premie dla młodych rolników oraz I.8.10 i I.10.11-I.10.14 - interwencje leśne.
Od 1 marca 2024 r. uruchomione zostały trzy nabory wniosków w ramach instrumentów finansowych, w których wsparcie jest udzielane w formie bezpłatnych gwarancji oraz dotacji na spłatę odsetek do kredytów komercyjnych. Pomoc udzielana jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego. ARiMR nie prowadzi naborów wniosków w tym zakresie.
Nabory wniosków planowane do końca 2024 roku
Jeszcze w 2024 roku w ramach PS WPR zostanie uruchomionych 17 naborów wniosków, w tym cztery nabory dotyczące interwencji inwestycyjnych lub ograniczających ryzyko prowadzenia działalności:
– wnioskodawcy będą mogli ubiegać się o wsparcie na inwestycje budowlane, wyposażenie budynków lub budowli, zakup maszyn i urządzeń.
Zmiany w harmonogramie na 2024 r.
28 czerwca br. Polska uzyskała zgodę Komisji Europejskiej na uruchomienie dodatkowych środków w ramach PROW 2014-2020. Dodatkowe środki pozwolą sfinansować:
· około 6 000 wniosków z obszaru D dotyczącego zakupu maszyn w ramach operacji typu Modernizacja gospodarstw rolnych.
· ponad 1 000 dodatkowych wniosków w ramach Inwestycji mających na celu ochronę wód przed zanieczyszczeniem azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych.
Mając na uwadze:
· konieczność usprawnienia obsługi wniosków złożonych w ramach PROW 2014-2020, KPO oraz PS WPR,
· zbieżność zakresu wsparcia w obszarach A w interwencji 10.1.1 ze wsparciem udzielanym w ramach Rolnictwa 4.0 KPO,
· umożliwienie rolnikom lepszego przygotowania wniosków na nowe interwencje, poprzez bardziej równomierne rozłożenie terminów naborów oraz
· łatwiejszy dostęp rolników do doradców ODR,
podjęto decyzję o przesunięciu z 2024 rok na 2025 rok naborów w ramach poniższych interwencji PS WPR 2023-2027:
· I.10.1.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych zwiększające konkurencyjność (dotacja) obszar A,
· I.10.10.1 Infrastruktura na obszarach wiejskich – przydomowe oczyszczalnie,
· I.10.15 Inwestycje poprawiające dobrostan bydła i świń,
· I.13.5.1 Współpraca Grup Operacyjnych EPI - Wsparcie przygotowawcze,
· I.14.1.2 Doskonalenie zawodowe rolników, moduł 2 Szkolenia profilowane dla rolników,
· I.14.3.2 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 3 Studia podyplomowe,
· I.14.3.3 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 4 Mentoring,
· I.14.3.5 Doskonalenie zawodowe kadr doradczych, moduł 2 Szkolenia profilowane.
Inne nabory planowane w 2025 r.
Oprócz ww. przesuniętych naborów, w 2025 r. planuje się przeprowadzenie naborów wniosków m.in. w ramach interwencji:
· I.10.1.1 Inwestycje w gospodarstwach rolnych zwiększające konkurencyjność (dotacja) obszar D,
· I.13.5.2 Współpraca Grup Operacyjnych EPI - Realizacja operacji EPI,
· I.10.2 Inwestycje w gospodarstwach rolnych w zakresie OZE i poprawy efektywności energetycznej.
Planowane terminy uruchomienia naborów w 2025 roku zostaną opublikowane do końca bieżącego roku.
Kampania 2024 – wnioski obszarowe
W harmonogramie wprowadzone zostały również zmiany w zakresie płatności bezpośrednich, przejściowego wsparcia krajowego oraz działań obszarowych, mające charakter porządkujący.
W związku z uruchomieniem nowych interwencji w harmonogramie zostały zaktualizowane orientacyjne limity środków finansowych przeznaczonych na realizację płatności.
ARiMR przypomina, że bezsankcyjny termin na złożenie deklaracji upłynął 1 lipca. Nabór w ramach kampanii potrwa jeszcze do 26 lipca, ale za każdy dzień roboczy opóźnienia kwota płatności będzie pomniejszana o 1 proc. Natomiast do 2 września ubiegający się o dopłaty mogą się starać o wsparcie w ramach dwóch nowych interwencji: 1.1 Płatność dla małych gospodarstw oraz 4.7 Ekoschemat – Grunty wyłączone z produkcji.
Więcej informacji - https://www.gov.pl/web/arimr/harmonogram-naborow-wnioskow-o-przyznanie-pomocy-w-2024-r-w-ramach-planu-strategicznego-dla-wspolnej-polityki-rolnej-na-lata-2023-2027
ARiMR
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/zaktualizowany-harmonogram-naborow-wnioskow-o-przyznanie-pomocy-w-2024-r-arimr.html
W związku z wystąpieniem awarii w dniu 19.07.2024 r., informuję o przerwie w dostawie wody do godz. 15.00 dla odbiorców miejscowości: Józefat, bloków Wielka Łąka.
Za niedogodności przepraszamy.
Renata Siwiec
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/394-informacja-o-przerwie-w-dostawie-wody.html
ENERGA-OPERATOR przypomina: Bezpieczne prace rolne, a sieć elektroenergetyczna
Prace rolne w pobliżu infrastruktury elektroenergetycznej powinny być wcześniej dokładnie przemyślane i zaplanowane. W trakcie ich wykonywania należy zachować szczególną ostrożność. Chwila nieuwagi może przyczynić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.
Uwaga na wysunięte elementy pojazdu
Do wypadków przy pracach polowych związanych z infrastrukturą elektroenergetyczną dochodzi często w wyniku zahaczenia wysuniętymi elementami maszyn rolniczych o linię niskiego, średniego lub wysokiego napięcia. Dlatego ważne jest, aby żadna część (np. antena, opryskiwacz) pojazdu nie przekraczała bezpiecznej wysokości od ziemi. Pojazd powinien również posiadać osłonę dla obsługi uniemożliwiającą wysunięcie się człowieka poza jego obrys.
Uwaga na linię średniego i wysokiego napięcia
W przypadku linii średniego i wysokiego napięcia, do przeskoku ładunku elektrycznego nie jest konieczne bezpośrednie zetknięcie elementu pojazdu z przewodami. Wystarczy tylko, że znajdzie się on w zbyt bliskiej odległości od nich.
Uwaga na rutynę
Podczas prac polowych w pobliżu infrastruktury elektroenergetycznej nie należy działać rutynowo. Dystans, jaki oddziela przewody linii elektroenergetycznych od ziemi, może zmieniać się m.in. w zależności od warunków atmosferycznych, a także obciążenia samej linii. Dlatego przy przejeżdżaniu pod przewodami nigdy nie wolno kierować się tym, że wcześniej udawało się to już zrobić bezpiecznie.
Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD), w tym Energa-Operator, dbają o to, aby niezależnie od warunków, odległość przewodów od ziemi nie przekroczyła wartości minimalnych.
Uwaga na to co pod ziemią
Przy pracach pługiem należy uwzględnić obecność znajdujących się pod ziemią elektroenergetycznych linii kablowych. Orkę należy prowadzić tak, aby nie występowało ryzyko zawadzenia o biegnący pod ziemią kabel lub bednarki uziemiające. W razie wątpliwości co do głębokości, na której ułożona jest linia, można zadać pytanie o to właściwemu dla danego terenu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego, takiemu jak ENERGA-OPERATOR.
Uwaga przy składowaniu materiałów
Ze względów bezpieczeństwa w pobliżu linii elektroenergetycznych nie wolno też składować np. plonów w stertach. Bezpieczne, minimalne odległości (liczone w poziomie od skrajnych przewodów linii) dla składowania materiałów przy liniach wynoszą powyżej 3 m – od linii niskiego napięcia do 1 kV, powyżej 5 m – od linii średniego napięcia do 15 kV, powyżej 10 m – od linii średniego napięcia do 30 kV, powyżej 15 m – od linii wysokiego napięcia do 110 kV, a także powyżej 30 m – dla każdej linii wysokiego napięcia o napięciu wyższym niż 110 kV.
W razie wypadku należy zachować spokój
Co zrobić, jeżeli znajdziemy się w potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, np. w wyniku zahaczenia elementem pojazdu rolniczego o słup linii elektroenergetycznej lub o same przewody? Jeżeli nie jest to konieczne (np. w przypadku pożaru), nie należy wysiadać z pojazdu. W przypadku kiedy napięcie przedostaje się do gruntu, np. przez zerwane przewody, zbyt duży odstęp pomiędzy postawionymi na ziemi stopami spowoduje przepływ prądu przez nasze ciało. Zazwyczaj opony pełnią w takich wypadkach funkcję izolującą. Przypadkowe dotknięcie przez operatora metalowych elementów maszyny również może spowodować porażenie.
Często przyczyną odniesienia poważnych obrażeń lub śmierci w takich sytuacjach, jest właśnie opuszczenie maszyny, z powodu stresu lub z „ciekawości”, aby zobaczyć co się stało.
Kiedy podejrzewamy (np. usłyszeliśmy huk, zobaczyliśmy iskry), że maszyna którą kierujemy zawadziła o linię elektroenergetyczną, to najlepiej pozostać w niej do momentu nadejścia pomocy. Nie należy oczywiście dotykać jej metalowych, mogących przewodzić prąd, elementów.
Jeżeli mamy możliwość powinniśmy również zadzwonić pod numer Pogotowia Energetycznego 991, a w razie potrzeby powiadomić także inne służby. Dlatego też podczas pracy w polu warto mieć ze sobą naładowany telefon komórkowy.
ENERGA-OPERATOR SA
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/bezpieczne-prace-rolne-a-siec-elektroenergetyczna.html
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim przypomina o zbliżającej się corocznej przerwie w wydawaniu zaświadczeń o dochodach dla osób fizycznych, jeżeli osoby te lub członkowie ich gospodarstwa domowego uzyskują dochody z gospodarstwa rolnego.
Nadmienia się, że wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na potrzeby wydania zaświadczenia o dochodach o którym mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.), ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych przez członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy, w:
Dla potrzeb wydania zaświadczenia do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, w przypadku ustalania dochodu
z gospodarstwa rolnego przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłaszanego corocznie w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 333 oraz z 2023 r. poz. 1450), które publikowane jest nie później niż do dnia 23 września każdego roku.
W związku z powyższym, każdego roku w okresie od 1 sierpnia do dnia publikacji Obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, tj. nie później niż do 23 września, MGOPS w Kowalewie Pomorskim nie będzie miał możliwości ustalenia wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i nie będzie mógł wydać zaświadczenia o dochodach osobie fizycznej, jeżeli członek jej gospodarstwa domowego uzyskuje dochody z gospodarstwa rolnego.
Magdalena Klimkowska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/informacja-dotyczaca-przerwy-w-wydawaniu-zaswiadczen-o-dochodach-do-programu-czyste-powietrze.html
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje, że w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz. U. z 2024 r. poz 859), od dnia 01.08.2024 r. rozpocznie się nabór wniosków o wypłatę bonu energetycznego.
Wnioski w wersji papierowej należy składać osobiście w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim, ul. Św. Mikołaja 5 (biuro nr 1 – parter) lub w postaci elektronicznej, opatrując kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wnioski złożone po wskazanym terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Druki wniosków dostępne będą do pobrania w tutejszym Ośrodku, natomiast wersja do druku jest dostępna pod artykułem.
Bon energetyczny jest świadczeniem pieniężnym, które przysługuje jednorazowo za okres od 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. gospodarstwu domowemu, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu (w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych) w 2023 r. nie przekraczała:
Natomiast w przypadku gdy wysokość przeciętnego dochodu na osobę przekraczała wyżej wskazane kwoty, bon energetyczny zostanie wypłacony w wysokości różnicy między kwotą przysługującego bonu energetycznego, a kwotą, o którą zostało przekroczone kryterium dochodowe. W przypadku gdy wysokość bonu energetycznego ustalona zgodnie z powyższą zasadą jest niższa niż 20 zł, ten bon nie przysługuje.
Nadmienia się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
W przypadku, gdy wniosek o wypłatę bonu energetycznego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złoży więcej niż jedna osoba, bon energetyczny zostanie wypłacony osobie w tym gospodarstwie domowym, która złożyła wniosek jako pierwsza.
Bon energetyczny przysługuje w wysokości:
300 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu,
400 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób,
500 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób,
600 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków
do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od jego prawidłowego złożenia. Wnioskodawca może jednorazowo wystąpić o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
W razie pytań i wątpliwości kontakt telefoniczny pod numerami: Świadczenia rodzinne: tel. 56 684 11 30, wew. 39, 40, kom. 603 536 200
DO POBRANIA:
Magdalena Klimkowska
Wiadomość pochodzi ze strony https://www.kowalewopomorskie.pl/aktualnosci/wnioski-o-wyplate-bonu-energetycznego.html